Smartbill Cloud API – YU NO support?

Share

SmartBill Cloud este un produs de tip SaaS, romanesc, care te ajuta la emiterea, transmiterea si organizarea facturilor, pe scurt este o unealta necesara pentru oricine detine orice tip de forma juridica. It’s awesome!

65173905

Dar…

In momentul in care incerci integrarea platformei Smartbill cu un magazin online, apar problemele. Din fericire nu sunt probleme tehnice, sunt probleme de suport si documenatie.

Poti obtine documentatia API-ului numai dupa ce trimiti o cerere pe pagina de prezentare a API-ului. Documentatia reprezinta un fisier .doc ( care nu este compatibil cu versiunile vechi de Microsoft Office ) neformatat, astfel el este foarte greu de citit si urmarit. Unele informatii sunt prost scrise si exemplele lasa de dorit. De ce nu PDF?

Ti se ofera si un SDK PHP care are o pagina de probleme ( adica 2600x1200px plini cu randuri de erori ), in mare parte probleme CURL. SDK-ul vine cu clasa principala, o clasa open-source care face conversia array > xml si o pagina cu exemple care nu este tocmai ok. De retinut pentru cei care urmeaza sa faca o implementare custom, ca SDK-ul nu vine cu documentatie, asa ca rezervati 30-50min pentru intelegerea codului

Protectia datelor

In timpul implementarii am descoperit ca facturile se preiau prin metoda GET, adica oricine are URL-ul facturii, ceea ce este impotriva legilor dataprotection.ro, eu ca magazin online trebuie sa pastrez datele clientului in siguranta. Ca sa rezolv problema am facut un mic scriptulet care salveaza fisierele la noi pe server si le ofera doar persoanele cu cont, dar facturile de pe server-ul SmartBill sunt accesibile in continuare.

But this saved my ass, which is nice..

Acest mic script m-a costat inca 4-5 ore de lucru. SmartBill accepta salvarea clientilor in baza lor de date cu un numar de inregistrare unic, intrebarea mea este, de ce facturile nu pot fi accesate numai de catre client si administrator?

Ca sa fac o mica parateza pentru administratorii de societati comerciale care primesc telefoane peste telefoane in legatura cu jucatul la bursa sau alte spam-uri, primiti aceste telefoane din aceasta cauza, informatii confidentiale care sunt lasate in libertate printr-o portita mica.

Un alt minus a fost faptul ca mi s-au oferit toate detaliile legate de API, dar nu mi-a zis nimeni ca eu nu pot beneficia de API pe planul curent, ci trebuie sa fac update la un pachet care costa dublu, eu sunt intelegator, dar am putina experienta ( 1280 ore ) in custmer support si nu oricine reactioneaza foarte frumos la acest lucru.

The customer experience is the next competitive battleground. – Jerry Gregoire

Inteleg ca API-ul a fost partea din start-up unde focusul nu a fost foarte intens dar toate aceste probleme se pot rezolva foarte usor, documentatia API-ul trebuie neaparat sa fie publica pe website-ul lor, impreuna cu pluginul Magento si alte tool-uri necesare integrarii. SDK-ul php ( chiar si pluginul Magento ) pot fi puse gratuit pe Github, unde va fi accesibil foarte usor si comunitatea poate contribuii.

Aventura conteaza…

Aventura a pornit de la simpla intrebare “Este username-ul email-ul cu care ma autentific?”, pentru acest lucru am pierdut 2 zile si ceva timp, dar in final este important ca a iesit ok, integrare functioneaza, mai putin cateva field-uri, dar imi este putin frica sa cer ajutorul la suport in legatura cu nefunctionarea lor.

Tind sa cred ca documentarea agentilor de suport este destul de slaba si asta incetineste pe toata lumea, dar important este ca acum API-ul functioneaza perfect.

Cheers!

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *