De ce este gresit conceptul de “Black Friday PRO”, in special incepand cu anul acesta

Share

Citeam acum cateva zile despre succesul Black Friday PRO la F64. Pe perioada 23-25 Octombrie au inregistrat vanzari de 9,8 milioane de lei, super tare dpdv antreprenorial. Dar hai sa ne gandim putin la scopul campaniei de Black Friday, din perspectiva antreprenoriala este sa faci vanzari cat mai mari, iar din perspectiva clientelei sunt reducerile, din pacate conceptul de Black Friday PRO este o miscare egoista fata de cel mai important element: CLIENTUL.

The spirit

Ca sa intelegi scopul articolului, imagineaza-ti ca primesti cadourile de Craciun in luna noiembrie iar pe 25 Decembrie stai degeaba in fata pomului si il admiri, dar in acelasi timp arunci si o privire sub pom dupa cadouri.

Cazul cu numarul doi, intr-o seara linistita de aprilie, iti pui un pampers de adulti si umbli de nebun pe la casele din New York dupa bomboane , nu doar ca te faci de ras, dar nu are nici un farmec… si nu primesti nici bomboane, in schimb daca erai in seara zilei de 31 Octombrie, cand sarbatorim Halloween-ul dentistul tau iti multumea.

Este vorba de spirit si transparenta, este vorba despre cum noi, clientii, ne simtim cand beneficiem de acea reducere. Daca un client care ramane impresionat de oferta ta cu siguranta va cumpara produsul respectiv si va recomanda magazinul tau mai departe.

Sincronizare

Cred ca o jumatate din fanii Black Friday se pregatesc din timp pentru sarbatoare, nu am o statistica exacta, dar ma exprim din informatia adunata din jurul meu. Pregatirea consta in alcatuirea unei liste de produse, compararea preturilor de la diverse magazine si pregatirea bugetului. Desincronizarea evenimentului dauneaza acestei categorii de clienti.

Vinerea neagra

Un gand pe care l-am cules din statusurile de pe Facebook saptamana trecuta a fost asocierea tragediei #colectiv cu Black Friday. Romania a trecut anul acesta printr-o zi de vineri neagra. Victimele #colectiv vor fi amintite multi ani incepand de acum, iar accidentul a avut loc intr-o zi de vineri. Consider ca ar fi ok ca magazinele sa nu lanseze campanii de Black Friday in perioada de 30 Octombrie.

Cheers!

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *