Black Friday 2015, vazut din exterior

Share

Acum cateva saptamani am inceput sa prezic mici lucruri despre Black Friday 2015 impreuna cu cativa colegi care din nefericire s-au adeverit. Anul acesta de Black Friday nu am fost client, nu am fost advertiser si nu am facut afiliere, este anul cand am privit Black Friday din exterior, deoarece am vrut sa vad micile detalii care fac diferenta.

E cazut..

Anul acesta de Black Friday atmosfera la noi in apartament era de nedescris, parca era unul din acele concursuri japoneze ciudate, unde castigatorul era cel care depista mai multe servere cazute. Printre numele mari au cazut: cel.ro, evomag.ro si elefant.ro. Problema ce-a mai mare a fost la elefant.ro, unde nu ma asteptam la acest lucru. Nu inteleg de ce, parca ati fost luati prin surprindere ca autoritatile romane de ninsoare, nu ati stiut ca vine Black Friday anul acesta?

Cand am scris cele doua articole despre optimizarea vitezei de incarcare parca am presimtit ca o sa se intample asa ceva.

Oferte

La capitolul oferte a fost dezastru complet. Am urmarit de aproape nisa de carti, in speranta ca o sa plasez o comanda de 200RON pentru aproximativ 10 carti dar nu s-a intamplat, am vazut numai reduceri obsinuite si alea la carti care nu ma interesau. Cate magazine au facut un raport cu produsele aflate in wishlist? Cate magazine au comparat raportul cu detaliile clientilor? ..zic numai, cu cateva linii de cod se poate scrie un algoritm care scoate in fata oferte relevante in functie de client.

Din nefericire am acelasi furnizor ca si eMAG la o anumita categorie de produse, cunosc conditiile din contract si sunt sigur ca eMAG are comisioane si avantaje mai mari ca mine. Produsul pleca de la furnizor la pretul de 780RON fara comision iar in oferta eMAG era redus la 699RON de la 1400RON, cum am putea noi, magazinele mici sa crestem trust-ul clientilor cand gigantii practica asa ceva? Preturile de mai sus includ TVA.

De ce?

Este simplu, toate magazinele participante la Black Friday 2015 s-au lasat duse de val bazate pe cifrele din anii trecuti si au uitat ca ulciorul nu merge de multe ori la apa. Publicul invata mult mai repede decat magazinele, deoarece publicul este acolo afara si fiecare individ din public vorbeste cu cel de langa el, pe cand magazinele stau ascunse in spatele unui birou.

Daca magazinele nu faceau zecile de oferte inainte de Black Friday posibil anul acesta ar fi crescut numerele destul de mult.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *